ក្នុងគោលដៅទាក់ទាញចិត្តអ្នកសិក្សា ឲ្យចូលចិត្តសិក្សាមុខវិជ្ជាគណិតវិទ្យា និងធ្វើឲ្យសិស្សានុសិស្សមានគំណិតច្នៃប្រឌិតកាន់តែខ្ពស់ ក្រសួងអប់រំយុវជន និងកីទ្បា សហការស្ថានទូតអង់គ្លេស និងសមាគមគណិតវិទ្យាកម្ពុជាបានសម្ពោធឲ្យប្រើប្រាស់នូវវិធីសាស្រ្ត បង្រៀនគណិតវិទ្យាថ្មីរបស់ចក្រភពអង់គ្លេស។
យោងតាមសេចក្តីប្រកាសព៌តមានរបស់ ស្ថានទូតចក្រភពអង់គ្លេសនៅកម្ពុជាបានឲ្យដឹងកាលពីដើមសប្តាហ៍នេះថា វិធីសាស្រ្តបង្រៀនគណិតវិទ្យាថ្មីនេះមានឈ្មោះថាល្បែងល្បង ប្រាជ្ញាគណិតវិទ្យា(Diagnostic Questions)។ ល្បែងល្បងប្រាជ្ញាគណិតវិទ្យានេះរៀបចំតាមកម្មវិធីសិក្សាថ្នាក់ ទី១២សម្រាប់ឲ្យ
សិស្សបានប្រើប្រាស់ការគិតច្រើនជាងមុនទៅលើចម្លើយ គណិតវិទ្យាដោយមានហេតុផលផ្ទាល់ខ្លួនមកសំអាង។សេចក្តីប្រកាសព័ត៌មានដដែលឲ្យដឹងថា ល្បែងល្បងប្រាជ្ញានេះមាន១០០សំណួរទាក់ទងនឹងគណិតវិទ្យា និងជាសំណួរពហុចម្លើយ។
គ្រូបង្រៀនគណិតវិទ្យាជនជាតិអង់គ្លេស និងជាស្ថាបនិកល្បែងល្បងប្រាជ្ញានេះ លោកក្រេក បារតុន(Craige Barton) បានថ្លែងថា ក្នុងមួយសំណួរមានចម្លើយបួនសម្រាប់ឲ្យសិស្សធ្វើ ការជ្រើសរើស និងផ្តល់ហេតុផលទៅលើចម្លើយរបស់ខ្លួន។ លោកបន្តថាគ្រូបង្រៀននឹងមិនបង្ហាញចម្លើយថាត្រូវឬខុសដល់ សិស្សភ្លាមៗនោះទេ ។ លោកបន្ថែមថាគ្រូនឹងទុកឲ្យសិស្សពន្យល់ពីហេតុផលដែលគេបានជ្រើសរើស។
លោកឲ្យដឹងទៀតថា សិស្សដែលជ្រើសបានចម្លើយត្រូវ និងមានហេតុផលត្រឹមត្រូវ នឹងជាអ្នកពន្យល់បន្ថែមដល់សិស្សផ្សេងទៀត។
លោកបណ្ឌិតហង់ ជួន ណារ៉ុនរដ្ឋមន្ត្រីក្រសួងអប់រំ យុវជន និងកីឡាបានថ្លែងថា ល្បែងល្បងប្រាជ្ញានេះជាវិធីសាស្ត្រ បង្រៀនបែបទំនើបមួយដែលលោកថានឹងជួយឲ្យសិស្សងាយស្រួលយល់និងបានចូល រួមគិតពីសំណួរនីមួយៗប្រកបដោយហេតុផល។ លោកបន្តថា វិធីសាស្រ្តថ្មីនេះខុសពីវិធីសាស្រ្តដែលបង្រៀនពីមុនដែល គ្រូដាក់លំហាត់ឲ្យសិស្សធ្វើ ដើម្បីរកចម្លើយត្រឹមត្រូវនិងមិនបានឲ្យ សិស្សទាំងនោះពន្យល់ពីហេតុផលរបស់ពួកគេនោះទេ។ លោកបន្ថែមថា វិធីសាស្ត្រថ្មីនេះ លោកគ្រូអ្នកគ្រូប្តូរពីតួនាទីជាអ្នកផ្ទេរចំណេះដឹងមកជាអ្នកសម្រប សម្រួលវិញម្តង។ លោកឲ្យដឹងដែរថាវិធីសាស្រ្តថ្មីនេះក៏ជួយឲ្យសិស្សមានជំនាញគិតបាន កាន់តែល្អនិងមានគំនិតច្នៃប្រឌិតកាន់តែខ្ពស់។
លោកបន្តថា “ដែលជួយឲ្យសិស្សធ្វើការជាក្រុម ហើយជួយឲ្យសិស្សអាចរំឭកមេរៀនបាន គណិតវិទ្យាជាមុខវិជ្ជាទាមទារឲ្យសិស្សមានការអនុវត្ត អ៊ីចឹងរៀននៅក្នុងសៀវភៅសិស្សមិនទាន់ចេះទេ ទាល់តែសិស្សអនុវត្តល្បែងល្បងប្រាជ្ញានេះទើបសិស្សបានទទួលចំណេះ ដឹងទូលំទូលាយ”។
ប្រភពៈ healthcambodia website
0 វាចារ:
Post a Comment